Kunstgruppe for Spor-medlemmer i hele landet

Vil du være med til at oprette en kunstgruppe og arbejde med kunst i Landsforeningen Spor?

Vi inviterer til et indledende møde, der finder sted tirsdag d. 17. september 2019 kl. 11-15 i
Spors kontor
Kongensgade 72, 1.
5000 Odense C

Tag en madpakke med :)

Tilmelding

Tilmelding og eventuelt spørgsmål  skal ske til Lita på mail: lita@landsforeningen-spor.dk

Ved tilmelding anfør venligst;

1. Navn
  2. Om du ønsker transportudgifter dækket.
  3. Om du gerne vil være med til samkørsel i bil – og hvilken by du rejser fra.
  4. Antal passagerer du evt. kan have med i egen bil – og hvilken by du rejser fra.

Transport

Spor dækker beløb svarende til billigste offentlige transport. Ved samkørsel dækkes udgifter svarende til billigste offentlige transport for alle passagerer - dog max 1,98 kr./pr. km + evt. broafgift.

Beskrivelse

Min drøm er at skabe en stærkere kunstnerisk side af Spor, hvor f.eks. foredrag, happenings, temadage, kurser og meget mere kan være en måde at styrke den enkeltes proces, skabe identitetsudvikling i foreningens profil indadtil, men måske også udtrykke os udadtil. Jeg tænker at vi i Spor kan opnå dette ved at etablere en kunstgruppe.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at kunst kan være en væsentlig healende faktor i en proces, hvor et menneske må lære sig selv at kende, finde balance mellem lys og mørke, udvikle sammenhænge, skabe relationer og tillid til verden, få sine egenskaber og kompetencer i spil, skabe et god liv på trods af senfølger og svære problematikker, skabe glæde og nyde livet og meget mere. Kort sagt; få kontakt til sin egen skaberkraft.

Det ved Spor, og derfor vil vi gerne give mulighed for, at der skal være en kunstgruppe i foreningen, hvor vi kan udvikle ideer og sparre med hinanden.

Det kan være indenfor maleri, skulptur, keramik, musik, dans, skrivning, (digte, noveller, livshistorie, romaner o.s.v.), teater, performance, tekstilarbejde og måske design. Kun fantasien sætter grænser.

Jeg tror på, at vi har utrolige store kreative kræfter, og dem må vi have i spil.

Alle medlemmer, der har interesse i det, mødes i Odense til en dag, hvor vi udvikler på ideen om, at Spor også er en forening, der gør mennesker synlige gennem kunst, og hvor vi nedsætter en arbejdsgruppe, der kan tænke kunst ind i hverdagen i foreningen.

En kunstgruppe kan f.eks. arbejde med

• beskrivelse af en kunstnerisk arbejdsgruppe
  • brainstorm over, hvad senfølgeramte kan få ud af et kunstnerisk virke
  • vores kompetencer og egenskaber som overlevere
  • brainstorm over, hvad vi kan lave i foreningen, der kan fremme dette
  • refleksion og sparring
  • ideer til projekter i foreningen
  • skrive artikler, lave kunst, skabe kursuser, lave foredrag, nedsætte skrivegrupper, workshops med intuitiv maling - og meget mere

Er du nysgerrig?

Har du en kunstnerisk åre, eller kan du lide at tænke i disse baner, er du meget velkommen til at deltage. Min idé er, at vi afslutter dagen med at nedsætte en arbejdsgruppe, der kan arbejde videre med dette.

De bedste hilsner fra
Lita