Kommunikationspraktikant til Landsforeningen Spor

Har du en trænet pen, et skarpt analytisk blik, et kreativt hoved og forstår du at formidle komplicerede stofområder forståeligt og involverende? Vil du være med til at gøre en forskel for voksne, som i deres barndom var udsat for seksuelle overgreb og har senfølger deraf? Og har du lyst til at arbejde sammen med frivillige ildsjæle og engagerede kollegaer om at udbrede viden om senfølger i Danmark? Så er du måske vores nye kommunikationspraktikant i forårssemestret 2019.

Landsforeningen Spor er en brugerforening og interesseorganisation for voksne med senfølger af seksuelle overgreb. Foreningen har siden 2011 arbejdet for at synliggøre senfølger, skabe netværk for foreningens medlemmer og forbedre vilkårene for senfølgeramte.

Som praktikant i Landsforeningen Spor indgår du i et lille team sammen med tre ansatte på foreningens kontor i hjertet af Frederiksberg. Sammen med os og de engagerede frivillige, er du med til at formidle foreningens indsatsområder, og du får mulighed for at sætte dit præg på foreningens ansigt udadtil.

Vi søger en forårs-praktikant, som elsker kommunikation og gerne vil have erfaring med skriftlige opgaver indenfor presse og sociale medier, og som kan lide at arbejde med visuel kommunikation, og fx udvikle og producere video og grafik.

Arbejdsområder

Da vi er en lille forening, får du som kommunikationspraktikant mulighed for at komme omkring hele kommunikations-paletten. Du kommer blandt andet til at arbejde med:

• PR. Skrive pressemeddelelser – opsøge samt varetage pressekontakt med medier og samarbejdspartnere.

• Skriftlig kommunikation. Skrive fængende tekster til kampagner, website, presse og fagblade.

• Udvikling af kampagner. Konceptualisere og realisere kampagner for vores arrangementer og indsatsområder.

• Research. Lave research og analyser til artikler om området.

• Sociale medier. Udvikle og producere indhold til vores SoMe-platforme (primært Facebook, men også YouTube og Twitter) i både tekst, billede og video.

• Infografik. Udvikle og producere visuelle kommunikationsmaterialer, der viser problematikkerne inden for og generelt belyser senfølgeområdet.

Vi bestræber os på at tilpasse de konkrete arbejdsopgaver til dine interesse- og kompetenceområder.

Din profil

Du er i gang med en journalistisk eller kommunikations-/mediefaglig uddannelse.

Du elsker at sysle med kampagner, koncepter og tekster, der skaber opmærksomhed og brænder sig fast. Du skriver formfuldendt og kreativt.

Du har gerne erfaring med Photoshop, InDesign og videoredigeringsprogrammer.

Du brænder for at sætte fokus på et emne, som har store konsekvenser for individet og samfundet.

Du kan arbejde selvstændigt med at tilrettelægge og gennemføre dine opgaver.

Du er udadvendt, har et solidt drive, en empatisk personlighed og sans for humor.

Din praktikperiode hos os

Praktikperioden er ca. fem måneder med opstart i januar. Praktikken er ulønnet og som udgangspunkt 30 timer om ugen. Praktikperiode og timetal aftales afhængigt af din uddannelses rammer samt evt. studiejob og studieopgaver.

Vi tilbyder en dynamisk og afvekslende hverdag i et engageret miljø. Du får stor indflydelse på de opgaver, du brænder for at arbejde med, og som vi løbende diskuterer og tilpasser dine interesser, erfaringer og kompetencer. Du kommer til at dele hverdag med et hold søde og dedikerede kollegaer, der alle er klar på at lære fra sig og sludre over frokosten.

Du kan læse mere om Landsforeningen Spor på: http://landsforeningen-spor.dk/

Kontakt

Har du spørgsmål, kan du kontakte projektleder Peter Jantzen på 93105452 eller peter@landsforeningen-spor.dk

Din ansøgning

Send en kort motiveret ansøgning, CV og gerne et par eksempler på enten dit skriftlige arbejde eller medieproduktioner til peter@landsforeningen-spor.dk Vi forventer at afholde samtaler i uge 46.

Deadline for ansøgning er søndag den 4. november.