Erfaringsstafetten (for medlemmer)

Brevhoved 2017

Hvad går det ud på?
Erfaringsstafetten er en udveksling af tekster/dokumenter, der udgør refleksioner, tanker, udtryk osv., som udspringer af et fælles emne. Jeg, Nynne, vil stå for, at stafetten er i gang.

Hvordan gør vi?
Hver anden måned bliver der sendt et ord eller tema ud i nyhedsbrevet til alle Spors medlemmer og til deltagerne i erfaringsstafetten via mail. Man svarer tilbage ligeledes via mail til mig, hvorefter jeg til sidst (hver anden måned) vil samle alles svar i et fælles dokument og sende ud til de, der har deltaget.

Hvis ikke man har budt ind med et skriv i den forgange periode, modtager man ikke de skrevne dokumenter, men man kan til enhver tid komme med igen.

Man kan også udtrykke sig gennem billeder, digte eller andre kreative metoder, som man evt. kan knytte en kommentar, refleksion eller tanke til. Jeg tænker at formen blot er, at man kan lægge det ind i et Word dokument, som kan sendes og som alle dermed kan åbne.

Hvorfor?
Følelsen af at være med i et fælles projekt med ligesindede kan give styrke. Ligeledes kan der komme noget godt ud af at kunne spejle sig i andres tanker og overvejelser. At kunne udtrykke sig og få lov til det i en sammenhæng, hvor det giver mening, kan være en helende proces - derfor dette projekt. Vi er sammen om det! Sammen kan vi styrke hinanden, og sammen kan vi få glæde af at udveksle erfaringer, holdninger, indsigter, osv. Vi er ikke alene.

Praktisk
Tilmelding og deltagelse via mail: stafet@landsforeningen-spor.dk. Du kan se det aktuelle tema i nyhedsbrevet eller få det tilsendt, selvom du ikke selv skriver. Så modtager du bare ikke de andres tekster.

Max 2 sider pr. emne.

Svar inden 2 mdr. - den 30. eller 31. i den måned der bliver angivet.

Hver anden måned vil alle deltagende (i perioden) modtage et samlet dokument med de andres dokumenter. Alle kan sende forslag til emner løbende.

Potentiale
De samlede dokumenter vil evt. på sigt kunne blive til en bog eller til vidensdeling på Spors hjemmeside. Man kan evt. tilføje en note om, hvorvidt éns tekst må dette brug senere hen. Alt skal selvfølgelig gennemgås flere gange inden evt. publicering, og alle vil blive involveret i denne proces. Intet vil blive videregivet uden tilladelse.

Tavshedspligt
Der er tavshedspligt både mht. navne, mails og historier og alt andet, der bliver delt.

Artikel om den helende virkning af at skrive:
Science Shows Something Surprising About People Who Love to Write