Ny debatgruppe i Kbh.

23-03-2018

Debatten tager udgangspunkt i en udvalgt artikel fra Spors månedlige nyhedsbrev.

Hovedstadens Spor starter en ny aktivitetsgruppe op for alle interesserede, der selv har overgrebserfaringer.

I Spors nyhedsbrev, der sendes ud til alle medlemmer, er der links til rigtig mange relevante og spændende artikler. Desværre går mange af dem nok hurtigt i glemmebogen igen, fordi de ofte kun bliver læst uden, at der bliver reflekteret og talt om dem, samt de ikke bliver sat ind i en personlig kontekst. Det er det, vi vil gøre på debatmøderne.

Fra gang til gang vil der blive valgt en artikel fra nyhedsbrevet, som der vil blive linket til, så den kan være læst på forhånd. Den vil også blive printet ud til alle deltagere. Udfra indholdet i artiklen vil vi så debattere det aktuelle emne. Hvis det kan lade sig gøre, vil artiklens forfatter blive inviteret til at deltage i første del af mødet.

Her kan du læse om de forudsætninger gruppen kommer til at fungere under.

Møderne vil blive holdt en gang om måneden på skiftende ugedage fra kl. 15.30 - 17.30 med en lille pause halvvejs. Der vil blive serveret kaffe, the, kage og frugt.

Det bliver på Spors kontor:
Grundvigsvej 27A
1864 Frederiksberg

Første møde finder sted torsdag d. 19. april.

Artiklen vi vil tale om på dette møde hedder Det seksuelle overgreb skaber fragmentering i barnet og er skrevet af psykoterapeut Lene Ulstrup. Vi er så heldige, så Lene har sagt ja til at deltage i første del af mødet.

Tilmelding til anette@landsforeningen-spor.dk senest dagen før.

Evt. aflysning af mødet sendes ud pr. mail senest samme dags morgen/formiddag samt på Facebook.