Velkommen! For at aktivere alle funktioner kan du Log ind or Registrering.

Notifikation

Icon
Error

JN90
#1 Skrevet : 16. april 2018 19:42:02(UTC)
JN90

Placering: Newbie

Gruppe: Brugere

Ved ikke helt hvordan og hvorledes jeg skal starte eller noget som helst..
Mit hovede er fyldt med 1.000.000 tanker, bekymringer som jeg kan mærke skal ud..
Alligevel er jeg hunderæd, selvom jeg kan gemme mig bag skærmen….

Den lange historie gjort kort, af det jeg kan huske (der kommer stadig nye flashbacks), så er jeg blevet misbrugt fra 8-12 år ca. Eller det vil faktisk sige jeg blev "pimpet" af et meget nært familiemedlem, som var/er misbruger..
Siden da brugte jeg min egen tidlige ungdom på at være misbruger, promiskuøs og levede livet i overhalingsbanen…

Jeg er kommet langt i mit liv, jeg er clean på 11.år i år, jeg er ved at tage videregående uddannelse, jeg prøver på at være "familie".. Eller jeg prøver på at finde ud af hvad det er at være en familie, med kæresten og hans datter..
- Hvilket praktisk talt ikke er rigtig nemt, da mit forhold til både følelser og relationer er fuldstændig afmarcheret…
Min tro på mig selv og egne kompetencer er væk, og det er begyndt at tære hårdt på forholdet, at jeg er så ødelagt…

Jeg har for første gang i mit liv søgt efter hjælp til det her emne, som ellers altid har været komplet mørkelagt…

Det jeg måske i bund og grund egentlig vil med det indlæg, er dels at få luftet de tanker der fylder, og dels hører hvordan i forholder jer til, eller hvilke råd i har til følgende:

- Hvordan har i kunne få etableret et fornuftigt forhold, hvor man ikke bebrejder sig selv alting?
- Hvordan håndterer i det at have en fast partner generelt og ikke mindst ift. seksueldrift ?
- Hvordan håndterer i de følelser der kommer i relationer og sådan helt generelt?

Det er nu nogle år siden, jeg blev bevidst om jeg altid vil gøre alt for andre, men aldrig lytter til hvad JEG gerne vil, og derfor faktisk ikke anede hvordan man skulle mærke det… Jeg har stadig ikke helt lært at jonglerer det, da jeg får helt vildt skyld følelse over at jeg giver udtryk for mine behov eller lyster… Tænk nu hvis jeg skulle tilsidesætte andres behov…

Håber det giver mening eller om ikk andet, der er andre der kan nikke genkendende … Og giv endelig lyd hvis du føler for det
Helene
#2 Skrevet : 16. april 2018 20:13:13(UTC)
Helene

Placering: Advanced Member

Gruppe: Brugere, Foreningsmedlemmer

Påskønnet: 33 gang(e)
Blev påskønnet: 9 gang(e) i 7 indlæg
Kære JN

Hvor er det godt, at du skriver, selvom det er hamrende svært.

Du er godt nok kommet langt, kan jeg godt se. Så flot klaret ❤

Jeg kan ikke svare på det du spørger om m.h.t. parforhold, for jeg har ikke haft en partner, siden jeg fik hul igennem mine fortrængninger for mange år siden.

M.h.t. dine to andre spørgsmål om, hvordan man holder op med at bebrejde sig selv alting og håndtere følelser... for mig skete forandringerne i kraft af et terapiforløb. Det var en proces, hvor jeg fik bearbejdet traumerne, slap mine gamle mønstre og udviklede mig følelsesmæssigt. Jeg ville ikke kunne have klaret det alene.

Jeg genkender i høj grad det med at føle mig ansvarlig for andres velbefindende - den eneste jeg ikke følte mig ansvarlig for var mig. Til gengæld gav jeg jo så andre ansvaret for mig velbefindende. Det var den omvendte verden. Så det har været en del af min lærings- og helingsproces - at lade andre have ansvaret for deres liv, og så måtte jeg tage ansvaret for mit. Jeg måtte lære at sætte grænser, og lære hvordan jeg passede på mig selv. Jeg måtte også lære, at jeg har lov til at få det godt.

Så der var meget ny læring, der skulle ind, og det betød, at der var meget af den gamle - og helt forkerte læring - jeg måtte give slip på. Men som sagt - det var i et terapiforløb, og jeg havde en rigtig god terapeut.

Håber også, at du finder den hjælp, du har brug for. For du har bestemt også lov til at få det godt. Det fortjener du helt sikkert ❤

Kh Helene
Brugere som besøger dette emne nu:
Guest
Gå til forum  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.