Velkommen! For at aktivere alle funktioner kan du Log ind or Registrering.

Notifikation

Icon
Error

Tusse
#1 Skrevet : 3. oktober 2017 15:20:53(UTC)
Tusse

Placering: Newbie

Gruppe: Brugere

Det hører jo med til ens nære relationer at disse har brug for en og at jeg har ditto.
Jeg er lukket dvs. Jeg har svært ved at give slip på mit behov for kontrol.
Jeg er blevet skuffet så mange gange og vil ikke sælge min følsomhed. Selvom den følsomme historien er ret dårlig. - På en måde er jeg tilfreds, fordi så får jeg jo som så ofte ødelagt det spirende nye, når jeg møder en ny fyr. Og oplever ikke afvisninger, svigt eller smerte på samme måde med glæden, og alt det positive, der ligger i nære relationer. Når der intet nyt sker,- beviset hedder fri vilje og denne årsagscirkel er hvad jeg kæmper for.
Jeg skriver dette jo fordi jeg intellektuelt godt ved at jeg mangler den voksne kvindes modenhed i følelseslivet.
Og at min tillid til at åbne mig har en forklaring som jeg så som voksen sige: " jeg har det da meget godt nu, i forhold til"...
Jeg savner trygheden når jeg går ud af min komfort zone, er stadig bange for verden. Jeg rationaliserer og tænker ( om nyfunden mand) nu er vi sammen i det næste stykke tid. " Jeg kan alligevel ikke blive mere ked af det, end jeg er i forvejen, for ham her ved jeg er heller ikke den rigtige... " desværre er det ikke sandt jeg bliver faktisk mere ked af det end før forsøget og taber 5 kg over bruddet med ham senere.
Min egen dømmekraft, at vælge en partner, gør mig usikker. Og jeg føler mit intellekt er overvurderet.-
Jeg er stadig et barn indeni, der skriger på de voksnes opmærksomhed og det er det der gør mig farlig.
Jeg er nok bare rigtig ked af det på trods af jeg intellektuelt ved at jeg selv må finde løsningen på at komme videre.

Helene
#2 Skrevet : 3. oktober 2017 16:01:07(UTC)
Helene

Placering: Advanced Member

Gruppe: Brugere, Foreningsmedlemmer

Påskønnet: 28 gang(e)
Blev påskønnet: 8 gang(e) i 6 indlæg
Kære Tusse

Den frie vilje kan vist ligge på et lille sted, når man har et traumatiseret nervesystem og lever med barnets umodne følelser.

Én ting er den stress der blev skabt i barndommen, noget andet er, når der bliver fyldt mere stress på i nutiden. Det er virkeligt et dilemma, for alle har jo også brug for nærhed - for kærlighed.

Har du fået hjælp til at bearbejde fortiden?

Kh Helene
Brugere som besøger dette emne nu:
Guest
Gå til forum  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.