Velkommen! For at aktivere alle funktioner kan du Log ind or Registrering.

Notifikation

Icon
Error

Faust
#1 Skrevet : 27. november 2016 08:14:31(UTC)
Faust

Placering: Newbie

Gruppe: Brugere

Jeg er vokset op uden at kende til incesten i min mors barndom. Når der var konflikter imellem min mor og jeg (og det var der ofte) sagde min far altid "din mor har haft en dårlig barndom". Der blev aldrig snakket om det. Det var ligesom om det blev fejet ind under gulvtæppet. Jeg har altid følt mig meget forkert i min barndom. Jeg har altid følt at det var min skyld, hvis min mor ikke kunne magte tingene.

Jeg fik min viden om min mors barndom fra en ældre kusine i 2011, som ikke var klar over at jeg ingenting vidste.

I et mor/datter forhold ved man jo ofte hvilke knapper man skal trykke på for at få den anden til at tænde fuldstændig af. Jeg er stædig og kan være forholdsvist insisterende. Men jeg har altid følt at jeg skulle tage hensyn til min mor og hendes behov. I mit voksne liv har jeg et stort behov for at blive set og hørt.

Problemerne opstod allerede i min barndom, men alt er eskaleret sidenhen. Jeg er vokset op med en mor, der er så traumatiseret af den gentagne omsorgssvigt, at hun har en ringe evne til empati. Det giver alvorlige ar på sjælen at vokse op med en mor, som er så præget af sin barndom, at hun har svært ved at knytte sig til andre mennesker. Jeg er blevet næsten nøjagtig som hende.

Det er meget svært at være pårørende til en, som har været så grueligt meget igennem. Jeg kan ikke hjælpe hende, for hun vil ikke hjælpes. Alt skal fortrænges.

Jeg er meget i tvivl om jeg kan leve med min mor i mit liv. Der er for mange konflikter og uoverensstemmelser. Det ville være lettere hvis hun ikke var i mit liv.

Er der nogle herinde med erfaringer?
Helene
#2 Skrevet : 27. november 2016 11:01:22(UTC)
Helene

Placering: Advanced Member

Gruppe: Brugere, Foreningsmedlemmer

Påskønnet: 29 gang(e)
Blev påskønnet: 8 gang(e) i 6 indlæg
Hej Faust

Det lyder som en beskrivelse af min mor. Det var altid mor, det var synd for, det var hende, der skulle passes på, det var hende, der havde haft en hård barndom. Det var mig, der skulle forstå hende, og ikke hende, der forstod mig. Rollerne var fuldstændigt byttet om, så jeg blev påtvunget en voksenrolle, hvor hun blev fritaget fra ansvar og placeret i en børnerolle. Hun var i sandhed Det Evige Offer og dermed gjorde hun utroligt meget skade. Hun var på ingen måde i stand til at påtage sig et voksent forældreansvar og havde ingen forældreevne.

Jeg ved ikke med sikkerhed, at min mor var udsat for seksuelle overgreb, men jeg er 99% sikker på, at hun har - udover vold og meget andet. Hun fandt en mand (min far), der på mange måder var en tro kopi af hendes egen far, og han misbrugte mig. Hun var udpræget narcissist med en adfærd, der tydede på skizotypi og med nogle psykopatiske træk.

I min helingsproces har jeg heldigvis ikke skulle forholde mig til hende, eftersom hun er død for mange år siden. Jeg ved, at hvis min mor havde levet, var jeg aldrig kommet ind i den proces, for al den gamle fortrængte frygt for hende, ville havde været for stor. Hun var i den grad nødt til at være på lang, lang afstand, før jeg begyndte at kunne forholde mig til mig selv.

Så jeg forstår udmærket dine tanker om, hvorvidt du kan have din mor i dit liv. Én ting er de skader, der er sket, men så kommer der ialtfald ikke flere overgreb og misbrug oveni. For jeg tænker, at mennesker med disse karaktertræk også er misbrugere - de er meget ofte energislugere eller energivampyrer. Det er andres følelser, der holder dem i live.
Den tålmodige
#3 Skrevet : 29. november 2016 07:50:55(UTC)
Den tålmodige

Placering: Newbie

Gruppe: Brugere

Blev påskønnet: 2 gang(e) i 2 indlæg
Hej Faust

Du er meget velkommen til at komme ind i en gruppe for pårørende, som jeg har lavet på Facebook.

https://www.facebook.com/groups/548203782027932/

Gruppen er for pårørende til seksuelt misbrugte og der deler vi de erfaringer vi har som pårørende.

Mvh Den tålmodige
Brugere som besøger dette emne nu:
Guest
Gå til forum  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.