Velkommen! For at aktivere alle funktioner kan du Log ind or Registrering.

Notifikation

Icon
Error

den grimme ælling
#1 Skrevet : 25. oktober 2016 09:09:01(UTC)
den grimme ælling

Placering: Newbie

Gruppe: Brugere

Blev påskønnet: 1 gang(e) i 1 indlæg
Jeg kunne godt tænke mig at få en snak om hvordan man kommer videre, når man er kommet igennem behandlingen af incest og er klar til at have et normalt sexliv.
Det drejer sig om stort set det hele fra nærhed til selve sex.
Helene
#2 Skrevet : 25. oktober 2016 10:14:56(UTC)
Helene

Placering: Advanced Member

Gruppe: Brugere, Foreningsmedlemmer

Påskønnet: 33 gang(e)
Blev påskønnet: 9 gang(e) i 7 indlæg
Har set dit spørgsmål, men har desværre ikke noget svar. Håber der er andre, der har lyst til at komme med nogle in-put <3
den grimme ælling
#3 Skrevet : 26. oktober 2016 06:29:51(UTC)
den grimme ælling

Tak fordi du svarede, selv om du ikke kan hjælpe. Jeg håber også på, at andre måske kan give et bidrag. Det er selvfølgelig et ømtåleligt emne.
 1 bruger påskønnede den grimme ælling for dette indlæg.
Helene 26-10-2016(UTC)
Den tålmodige
#4 Skrevet : 27. oktober 2016 08:35:42(UTC)
Den tålmodige

Blev påskønnet: 2 gang(e) i 2 indlæg
Hej Den grimme ælling

Først og fremmest skal jeg sige at jeg ikke selv er krænket, men pårørende til en seksuelt misbrugt.

Når du skriver at du er kommet igennem din bearbejdning, så er jeg ikke helt enig... Forstået på den måde, at jeg tror aldrig at man slipper det helt. Det vil altid være en del af dig, men du vil kunne lære at leve med det. I min optik er det lidt som med sorg, det bliver bedre og nemmere med tiden, men man vil altid savne.. Og nogle ting vil få sorgen til at blusse op igen.

Sådan ser jeg det også med intimitet og sex, der vil altid være nogle 'miner' som vil kunne give en reaktion, hvis der bliver 'trådt' på dem.

Så et vigtigt redskab til at komme godt videre, er at mærke efter... Er det her godt for mig? Giver det her mig noget positivt?
Tag ikke for store skridt af gangen, men prøv dig frem og mærk efter.

Mvh Den tålmodige
den grimme ælling
#5 Skrevet : 30. oktober 2016 21:59:27(UTC)
den grimme ælling

Kære den tålmodige.
Du har fuldstændig ret. Man kommer aldrig over det, men man finder redskaber, som gør at der er flere positive tanker end negative tanker i hverdagen. De positive tanker bruges til at skabe små sejre i hverdagen. Dermed bliver man stærkere og bliver bedre til at gøre de negative tanker positive.

M.h.t intimitet har du ret. Det er svært for ens selv, men det må være sværere for pårørende (mand/kone/kæreste) at stå på sidelinien og se på. De vil gerne hjælpe, men kan ikke altid give det nødvendige støtte.

Jeg har brugt mange timer på at finde ud af den rette vej for intimitet for mig og hvilke redskaber der er gode for mig. Det er ikke altid lykkes at finde redskabet lige præcis i et bestemt situation, men jeg har fundet ud af det hen af vejen ved at føle efter. Det skriver du også. Så tak for det.

Jeg er og bliver aldrig færdig med at føle efter. Der kommer stadig ting frem.
Den tålmodige
#6 Skrevet : 3. november 2016 19:35:22(UTC)
Den tålmodige

Blev påskønnet: 2 gang(e) i 2 indlæg
Ja at stå på sidelinjen kender jeg alt til og det er ikke let at 'kun' kunne se på og vente på bearbejdningen.

Vi er så der hvor intimiteten udebliver, men det er lidt min egen skyld... Jeg har netop bedt min kæreste om at mærke efter, så hun ikke per automatik siger ja til sex... Eller lægger op til sex fordi at hun har dårlig samvittighed over at det er lang tid siden.
Når man som vi havde et aktivt sexliv, før det hele kom frem, så er det en omvæltning for os begge når det er sat på standby.

Jeg tror dog fuldt og fast på at det er det rigtige at gøre, da hendes grænser ellers ville blive presset og hun igen ville sætte en facade op og bliver 'følelsesløs'.
den grimme ælling
#7 Skrevet : 14. november 2016 21:37:00(UTC)
den grimme ælling

Det, der sommetider er sværest, er tålmodigheden fra partnerens side. Det kan være svært ikke at give efter, når behovet for intimitet både udenfor og i sengen er der fra hans side. Det er oftest lettere at give efter uden at føle, så er der da fred fra hans side.

Opgaven ligger i at forbinde intimitet med noget positivt og naturlig i stedet for noget unaturlig og tvungen. Der er ingen let vej til det, men det kan godt lade sig gøre i nogle situationer og andre gange er det umuligt. De gange det er umuligt, er det kunsten ikke at give efter. De gange det lykkes, er det en stor succes. Jo mere succes, jo bedre bliver ens hverdag.
JN90
#8 Skrevet : 16. april 2018 19:14:20(UTC)
JN90

Den grimme ælling

Hvor er det rigtigt skrevet…
Jeg står netop i denne situation, hvor jeg har en meget kærlig kæreste som meget gerne vil mig.. Og jeg vil gerne ham, vores grænser er bare MEGET forskellige… Både i og udenfor sengen..
Jeg har behov for meget 'frihed' og albuerum i forholdet - altså er et kys eller kram helt fint for mig, mens for ham kan det slet ikke blive nok…

Lige sådan er det i sengen, hvor han selvfølgelig har et andet behov end jeg.. Han er egentlig meget forstående og siger det skal være gengældt, men at finde balancen mellem at føle man 'er nød til det' og man har lyst til sex synes jeg godt nok er svært… Hvordan filan gør man det ??
Erfaringer fra tidligere har vist mig, at gør jeg ikke som er forventet og gerne lidt til, så finder de bare en anden at gøre det med… Mens jeg samtidig kan mærke min krop og hovede siger FRA…

Jeg er en af dem der stadig venter på hjælp netop til at få redskaber til at bearbejde tingene, da det nu hvor jeg endelig har indvilliget i at skulle have et fast forhold, og jeg kan se hvor meget det påvirker forholdet, at der er rod i mit hoved og ikke mindst mine følelser…
Brugere som besøger dette emne nu:
Guest (3)
Gå til forum  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.