Velkommen! For at aktivere alle funktioner kan du Log ind or Registrering.

Notifikation

Icon
Error

Mrs rabbit
#1 Skrevet : 12. februar 2019 23:59:45(UTC)
Mrs rabbit

Placering: Newbie

Gruppe: Brugere
Tilmeldt: 12-02-2019(UTC)
Indlæg: 1

Jeg skriver som mor til min voksne søn.

For ca 4 år siden blev vores voksne søn psykotisk, og det medførte en masse frygt, tvivl, uro, og han måtte stoppe med sin videre uddannelse.
Han kom til psykiater, og vi betalte for hans besøg hos psykolog, hvor han gik ca 1 gang om ugen.
Pludselig fik vi at vide, at han havde været udsat for overgreb, og det var kommet frem under disse konsultationer.
Overgrebet var sket, mens han var skolesøgende. Krænkeren havde også begået overgreb mod sin søster samme dag.

Han er kommet sig meget, men har mange senfølger.
Jeg har foreslået psykoterapi, men han blir vred og vil ikke udsættes for mere og noget af samme slags.

Hvad kan vi gøre, for at hjælpe ham. Han får stadig medicin, går af og til til psykolog, men lider af stærk angst ifm at komme tilbage til arbejdsmarkedet.
Helene
#2 Skrevet : 13. februar 2019 08:49:39(UTC)
Helene

Placering: Advanced Member

Gruppe: Brugere, Foreningsmedlemmer
Tilmeldt: 25-02-2014(UTC)
Indlæg: 70

Påskønnet: 34 gang(e)
Blev påskønnet: 9 gang(e) i 7 indlæg
Kære Mrs Rabbit

Det er svært at være vidne til, at han ikke vil modtage den behandling, der kunne hjælpe ham.

Den bedste hjælp er givetvis at acceptere, at han har det, som han har det og støtte ham bedst muligt, når han har det svært. Samtidigt er det vigtigt at give ham selv ansvaret for, hvordan han vil håndtere sine senfølger. Hvis du går ind og fortæller ham, hvad han kan, skal eller bør gøre, så overtager du ansvaret, og det vil hverken hjæpe dig, din søn eller Jeres relation.

Det kan lyde hårdt, men han er voksen, så hans liv er hans ansvar. Hvis han skal i terapi, skal det komme fra ham selv. Han ved muligheden er der, men han skal være klar til at tage imod den. I stedet kan du prøve at spørge ham, hvad han har brug for fra dig/Jer.

Det er forståeligt, at han har meget angst i forbindelse med at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Det kræver et overskud at være 'derude', og det overskud har han givetvis på ingen måde. Hvis han har brug for hjælp i forhold til en sag i kommunen, tilbyder CSM (Center for Seksuelt Misbrugte) i Kbh., Odense og Århus socialrådgiverbistand. Det kan være rigtig godt at få noget professionel rådgivning og hjælp, hvis kommunen ikke forstår, hvad din søn har brug for og støtter ham på hans præmisser.

Kh Helene
Brugere som besøger dette emne nu:
Guest (4)
Gå til forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.